Hopp direkte til innhold

Hopp direkte til søk

Klare retningslinjer for etikk og moral

I Rica Hotels har vi et sett etiske regler som gjelder for alle ansatte, midlertidig ansatte og tillitsmenn i konsernet. Reglene ligger til grunn for å utvikle og vedlikeholde en bedriftskultur som vektlegger høy standard innenfor etikk og moral.

Med ærlighet og respekt
Målsettingen er å oppnå høy tillit, et godt omdømme og å vise samfunnsansvar i våre handlinger. Rica Hotels’ etiske retningslinjer bygger på grunnprinsipper som ærlighet og respekt for andre mennesker og skal være enkle å forholde seg til i hverdagen. De skal i tillegg hjelpe alle ansatte til en atferd som underbygger Rica Hotels’ mål om å være en profesjonell aktør i hotellmarkedet med fokus på en aktsom og redelig innstilling til etikk og moral i utøvelsen av vår virksomhet. Vi forventer at alle medarbeidere aktivt støtter opp om våre grunnverdier ved å opptre ansvarlig vis à vis kollegaer, våre samarbeidspartnere og samfunnet for øvrig.

En åpen varslingskultur
I Rica Hotels har vi rutiner for varsling hvor medarbeidere kan varsle om mulige uheldige forhold til sin nærmeste leder, hotelldirektør eller HR-avdelingen ved Rica Hotels’ hovedkontor. I en åpen og inkluderende bedriftskultur er det en selvfølge at man tar godt vare på varsleren, og at det å gjøre andre i organisasjonen oppmerksomme på mulige uheldige forhold, ikke får noen konsekvenser for varsleren selv.

Alle ansatte i Rica Hotels må forholde seg til våre taushetsregler som sikrer full konfidensialitet for våre gjester.

Del denne siden

Fant du det du lette etter?

Ja Nei
Få våre beste tilbud og nyheter på e-post Send

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Prisgaranti