Hopp direkte til innhold

Hopp direkte til søk

God natt

Vi i Rica Hotels ønsker å gjøre vårt beste for å hjelpe deg med å sove godt hos oss. Å sove godt betyr så mye mer enn å bare legge hodet på puten og lukke øyelokkene.

Vår hverdag handler om å få våre gjester til å sove godt når de ikke sover hjemme, og vi vet hvor viktig en god natts søvn er når du skal på et viktig møte eller ønsker en avslappende helg.

Putemeny
For å gjøre søvnen din så bra som mulig tilbyr vi en putemeny på alle våre hotellrom, slik at du kan velge den puten som passer best for deg. Dersom du ønsker en annen pute enn den som ligger i sengen, ta kontakt med resepsjonen på hotellet så vil de hjelpe deg med å finne en som passer bedre. Våre putealternativer:

Dunpute – gir myke drømmer
Eksklusiv pute som inneholder 90% dun og 10% fjær

Air, cool & breath – for deg som vil sove svalt
Sval pute som inneholder 70% polyester og 30% tencel ball fiber

Nakkepute – kvalitetspute for ømfindtelige nakker
Ergonomisk pute som inneholder 100% viskøs skum

Allergipute – for en roligere natt
Antibakteriell pute som inneholder 100% ball fiber.

Søvntips
I tillegg til vår putemeny har vi også utviklet noen søvntips, som kan være nyttig for å få mest mulig ut av nattesøvnen din. I søvnboken vår «Si god natt til i dag», som er utviklet i samarbeid med søvnprofessoren Marie Söderström, gir vi deg tips og råd om hvordan du kan og bør sove bedre - hjemme eller borte.

Noen av tipsene i boken, i kapittelet «før sengetid»:

1. Si god natt til i dag
Når dagen går mot slutten kan du hjelpe kroppen din med å forstå at det er på tide å slappe av og snart sove. Lag en kort rutine som du gjør hver kveld, som er et signal på at dagen er over.

2. Pust rolig
Legg en hånd på brystet og en på magen og kjenn på hvilken hånd som beveger seg. Øv deg på å puste helt ned i magen. Ved å puste rolig med magen signaliserer vi til hjernen at vi er avslappet og rolig.

3. Sengen - et sted for hvile og søvn
Lær kroppen din å lengte etter sengen. Den beste måten for at hjernen skal kunne koble sammen sengen og søvn er å ikke gjøre andre "stressende" aktiviteter i den. Så jobb for eksempel ikke i sengen.

4. Mørklegg og endre kjemien
Lukk gardinene og demp belysningen. Kroppens eget søvnapparatet gis da et spark og kroppens eget søvnhormon melatonin, begynner å flyte.

Er du interessert i å lese mer om søvn og ønsker ditt eget eksemplar av boken, kan du kontakte resepsjonen eller maile din kontaktinformasjon til .

God natt - og sov godt!

Del denne siden

Fant du det du lette etter?

Ja Nei
Få våre beste tilbud og nyheter på e-post Send

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Prisgaranti